1.9 Rytmus v kole
- Obsah
- Metodika
Metody
Aktivizace, Imaginace, Skupinová výuka
Forma a popis realizace
Skupinová aktivita, kterou uvádí realizátoři. Nejprve se účastníci rozdělí do dvou skupin a říkají otázky a odpovědi. Nejprve bez rytmu, potom se o to samé pokusí v rytmu. Zprvu pomalém a pak se začne zrychlovat. Až si aktivitu ozkouší a nacvičí, spojí se do jedné společné skupiny.
Obsah
Vytvořte dvě přibližně stejné skupiny a utvořte kruh. Tato aktivita je založená na tvorbě otázek a odpovědí. To znamená, že jeden z vás vytvoří otázku a pošle ji na někoho v kruhu tím , že na něj ukáže. Ten, na nějž je mířená otázka, na ni odpoví a formuluje další otázku. Tu pošle na dalšího člena skupiny stejným způsobem. Tak si to pojďme vyzkoušet.
Dobře, to by nám šlo. Teď přidáme do naší hry další část pravidla a tím je rytmus. Rytmus je totiž velmi důležitá složka u střihu videa a tak je dobré jeho vnímání procvičovat. Pokud někdo odpoví před rytmem tlesknutím, proud otázek se zastavuje a musí generovat otázku jinou. Cílem hry je co nejdéle generovat otázky a odpovědi v tleskaném rytmu. Tak jdeme na to.
A teď se pokusím rytmus pomalu zrychlovat a vy zkuste na něj u otázek reagovat.
A teď se prosím spojte do jedné skupiny a zkusíme si to všichni dohromady.
Děkujeme za to, že jste se aktivity takto zhostili. Chtěl bych se zeptat, co ti při aktivitě dělalo největší problém? Jaká byla podle tebe nejvtipnější otázka a odpověď? Co ti fungovalo nejlépe při tvorbě otázky a odpovědi?
Pomůcky a materiál
žádné
Obsahové přílohy
Aktivita nemá obsahové přílohy.