Mé první dílo
Účastníků | 8-15 |
---|---|
Fyzická náročnost | I |
Psychická náročnost | I |
Autor/ři | Jana Prokešová, Aleš Pilgr |
Počet uvádějících | 1 |
Čas na realizaci | 20 minut |
Čas na přípravu | 15 minut |
Prostředí | Interiér |
Rozdělení | účastníci každý sám za sebe |
Cíle
Prohlédnout si vzájemně vytvořená díla. Připravit skupinu na uzavření dne.
Sdělení
Ke stejnému zadání se dá přistupovat rozdílnými způsoby.
Metody
Pozorování
Klíčové kompetence
- Komunikace v mateřském jazyce je rozvíjena:
- tvorbou krátkého titulku k hotovým videím.
- Schopnost učit se je rozvíjena:
- porovnání se s ostatními, jak lze pracovat se sdělením.
Forma a popis realizace
Projekce výtvorů z prvního dně. Sdílení na stránce VIRUScience.
Obsah
Pojďte se teď posadit na polštářky. Chtěl bych vám představit naši facebookovou stránku VIRUSciesnce. Kdo z vás ji už před kurzem viděl? A máme tady hned první video. Realizátor pustí zrychlený videozáznam z příjezdu žáků - program Vítá tě Virus.
Na této stránce se bude postupně objevovat vše, co tady na našem workshopu vytvoříte. Tím si budeme moct společně měřit, jak vaše videa v online prostoru fungují a rezonují. Máte samozřejmě volné ruce, jak s touto stránkou nakládat. Můžete ji sdílet, doporučovat přátelům. Svá videa můžete také sdílet. Také je možné si sdílet nebo lajkovat videa navzájem. V tomto se vaší aktivitě meze nekladou. Nejde samozřejmě o žádnou soutěž. Jde spíš o to, abychom sbírali zkušenosti o tom, co v online prostoru funguje více a co méně a zkusit se dopátrat proč.
A teď se pojďme na vaše díla podívat. Realizátor promítá na plátno jednotlivá videa a po každém se zatleská.
Všechna tato videa budeme postupně zveřejňovat na stránce VIRUScience. Ale co ještě každé video potřebuje ke svému zveřejnění? Název a krátký titulek. Titulek často rozhoduje o tom, jestli si člověk video na sociálních sítích pustí. Rozdá kartičky. Podepište je prosím a napište na ně, jak by se video mělo jmenovat a jaký titulek nebo status by se k němu hodil. Až mají všichni napsáno, vybere papírky.
Tak děkuji vám za spolupráci a od této chvíle můžete začít sledovat, jak si vaše videa na Facebooku vedou.
Metodika uvedení
Příprava
Je potřeba mít připravený projektor a propojený s počítačem. Ověřit, že počítač přehrává formát videa z Kinemasteru. Do počítače nahrát všechna videa od účastníků. Připojí se na facebookovou stránku VIRUScience a nalistuje uploadované video z programu Vítá tě virus.
Realizace
Realizátor vyzve žáky, aby si sedli na zem, nebo na židle. V sále zhasne. Zobrazí facebookovou stránku VIRUScience. Potom pustí úvodní video z programu Vítá tě Virus. Následně pouští jednotlivá videa v libovolném pořadí. Sledováním, jak zadání zpracovali ostatní, prohlubuje kompetenci Schopnost učit se. Po každém videu je potřeba zatleskat. Nastaví se tím klíč k příštím projekcím.
Realizátor pochválí všechny účastníky. Opět zobrazí facebookovou stránku VIRUScience a sdělí jim, že sem bude videa postupně vkládat. Účastníci je mohou lajkovat nebo dále sdílet.
Je důležité účastníkům sdělit, že oni se sami podílejí na tom, kolik lidí bude stránku sledovat. Je dobré, když svá videa sdílí na sociálních sítích a stránku propagují. Čím více lidí stránku sleduje, tím lépe se dá zkoumat viralita videí.
Potom rozdá žákům kartičky, na které napíšou název videa a krátký text-status, nebo titulek. Zadání je volné, jen je třeba ohlídat, aby se v něm nevyskytovaly žádné projevy v rozporu s etickým kodexem (vulgarismy, rasistické projevy, sexismy atd.). Tím si žáci prohlubují kompetenci Komunikace v mateřském jazyce.
Uzavření
Realizátor vybere od žáků texty a sdělí jim, že ode dnešního večera budou moct sledovat a ovlivňovat život jejich videí na Facebooku.
Poznámky
Tato aktivita je velmi důležitá pro uzavření samostatných prací na střihu videí. Sdílení na internetu má veliký motivační charakter. Kdokoliv se na video může podívat. Rodina a okruh přátel může přímo sledovat, jak se účastníkům na kurzu daří.
Odkazy
Pomůcky a materiál
Položka | Počet | Popis |
---|---|---|
1 | Projektor + propojovací kabel (HDMI, VGA) | |
1 | Počítač |
Přílohy
Videa účastníků
, , , , , , , , |