Mé druhé dílo

Účastníků 8-15
Fyzická náročnost I
Psychická náročnost I
Autor/ři Jana Prokešová, Aleš Pilgr
Počet uvádějících 1
Čas na realizaci 15 minut
Čas na přípravu 15 minut
Prostředí Interiér
Rozdělení účastníci každý sám za sebe

Cíle

Žák se podívá na videa ostatních a porovná je se svým výtvorem.

Sdělení

Ke stejnému zadání se dá přistupovat rozdílnými způsoby.

Metody

Pozorování

Metody a formy

Klíčové kompetence

  • Komunikace v mateřském jazyce je rozvíjena:
    • porovnáním se s ostatními, jak lze pracovat se sdělením.
  • Schopnost učit se je rozvíjena:
    • porovnáním se s ostatními, jak lze pracovat se sdělením.

Forma a popis realizace

Projekce výtvorů z druhého dne. Zhodnocení, jak si videa z prvního dne vedou na stránce VIRUScience.

Obsah

Pojďte se teď posadit na polštářky. Rozdá papíry a psací potřeby. Máme za sebou natáčecí den a s nimi vaše další díla. Nesmíme ale zapomenout na to, že vaše včerejší díla jsou už den zveřejněná a že už prožívají svůj virtuální život. Pojďme se na to podívat. Připojí se ke stránce VIRUScience. Postupně prochází videa a čte počty reakcí a počet zhlédnutí.

A teď se pojďme podívat na to, co jste dnes vytvořili. Realizátor promítá na plátno jednotlivá videa a po každém se zatleská.

A dnes zase tato videa zveřejním na stránce VIRUScience. Opět bych vás chtěl poprosit o název videa a krátký titulek. Přemýšlejte nad tím, aby titulek byl napsán tak, aby si video chtěl člověk pustit. Podepište se prosím. Až mají všichni napsáno, vybere papíry.

Tak děkuji vám za spolupráci a těším se, jak si i tato vaše videa na Facebooku povedou.

Metodika uvedení

Příprava

Je potřeba mít připravený projektor a propojený s počítačem. Ověřit, že počítač přehrává exportované formáty ze střihačského programu. Do počítače nahrát všechna videa od žáků. Připojí se na facebookovou stránku VIRUScience. VIRUScience

Realizace

Realizátor vyzve žáky, aby si sedli na zem, nebo na židle. Zhasne v sále. Zobrazí facebookovou stránku VIRUScience. Společně se podívají na to, jak si stojí jejich videa z minulého dne. Sleduje se nejen počet reakcí, ale také zhlédnutí a sdílení. Viz print screeny:

Následně pouští jednotlivá videa z dnešního dne v libovolném pořadí. Sledováním, jak zadání zpracovali ostatní, prohlubuje kompetenci Schopnost učit se. Po každém videu je potřeba zatleskat. Neškodí, když realizátor vyzdvihne silné stránky jednotlivých děl i jejich tvůrců. Ale pozor, na každém díle je potom potřeba nalézt něco dobrého, co pochválit.

Potom rozdá žákům kartičky, na které napíšou název videa a krátký text -status, nebo titulek. Zadání je volné, jen je třeba ohlídat, aby se v něm nevyskytovaly žádné projevy v rozporu s etickým kodexem. (vulgarismy, rasistické projevy, sexismy atd.) Tím si žáci prohlubují kompetenci Komunikace v mateřském jazyce.

Uzavření

Realizátor pochválí všechny účastníky. Opět zobrazí facebookovou stránku VIRUScience a sdělí jim, že sem bude videa postupně vkládat.

Poznámky

Tato aktivita je velmi důležitá pro uzavření samostatných prací na střihu videí. Sdílení na internetu má veliký motivační charakter. Kdokoliv se na video může podívat. Rodina a okruh přátel může přímo sledovat, jak se účastníkům na kurzu daří.

Odkazy

Pomůcky a materiál

Položka Počet Popis
Projektor + propojovací kabel (HDMI, VGA) 1 projekce videí
Počítač 1 projekce videí
Reprosoustava 1 ozvučení videí
Papír + psací potřeba pro každého žáka psaní názvu a titulku k videu

Přílohy

Driven by DokuWiki Recent changes RSS feed Valid CSS Valid XHTML 1.0