3.6.2 Finalizace prezentací

Účastníků 20-25
Fyzická náročnost II
Psychická náročnost III-IV
Autoři Václav Vávra, Aleš Pilgr
Počet uvádějících 2
Čas na realizaci 30 minut
Čas na přípravu 10 minut
Prostředí větší místnost
Rozdělení do pracovních týmů

Cíle

Účastníci budou posilovat dovednosti vedoucí k efektivní komunikaci a zvládání stresu vytvořením a dokončením prezentace své energetické koncepce v pevně daném časovém rámci.

Sdělení

Každou myšlenku, větší úsilí či projektový výstup je třeba umět stručně a výstižně odprezentovat, teprve potom má šanci mít nějaký dlouhodobější vliv na svět kolem nás.

Metody

Metodou projektové výuky se rozvíjí praktické a komunikační dovednosti.

Metody a formy

Klíčové kompetence

  • Komunikace v mateřském jazyce je rozvíjena:
    • přípravou prezentace vlastního projektu,
    • aktivní komunikací mezi členy týmu, kteří připravují prezentaci.
  • Kompetence ke spolupráci je podporována:
    • společným cílem, kterým je vytvoření prezentace vlastního projektu,
    • vzájemnou domluvou na jednotlivých částech prezentace.
  • Kompetence k plánování a organizování práce je rozvíjena
    • hlídáním a dodržením stanoveného časového limitu na přípravu prezentace.

Forma a popis realizace

V rámci této skupinové kooperativní formy výuky musí každá vláda vytvořit prezentaci, ve které představí výsledky svého projektu elektrifikace vlastního fiktivního státu. Tento blok je pokračování stejné aktivity, ale s hodinovým odstupem po obědě.

Uvedení

Po obědě mají žáci posledních třicet minut na kompletaci prezentací a flipového plakátu. Povzbuďte skupiny k výpočtu procentuálního podílu jednotlivých typů elektráren v jejich řešení, pro srovnání skupin je to poměrně přehledný údaj. Upozorněte je, že s hodinovým odstupem mohou ještě některé věci změnit a přepracovat. V závěru této půlhodiny by také měli stanovit formu jejich prezentace – kdo ji přednese, bude to jeden zástupce nebo každý řekne určitou část. Rozhodnutí je věcí každé vlády. Z hlediska didaktického by bylo ideální, aby se na přednesení výsledků podíleli všichni členové vlády – všichni si vyzkouší roli přednášejícího.

V časovém stresu se rozvíjí kompetence k efektivní komunikaci (musí se domluvit na výsledku), k výkonnosti (čas se neúprosně krátí), k řešení problémů (ne všechno je jasné, srozumitelné a vyhovující) a aktivnímu přístupu (všichni se musí zapojit, jeden to nezvládne).

Jeden z uvádějících může v tomto čase již připravit přednáškový sál – předsednický stůl s židlemi a kartičkami funkcí ministrů (premiér uprostřed), hlediště, stojan na flipový papír a zvuková technika.

Pomůcky a materiál

Položka Počet Popis
flipový papír dle potřeby pro tvorbu prezentace
lepidlo 5 tvorba prezentace
pastelky 5 sad tvorba prezentace
fixy 5 sad tvorba prezentace
lepicí pásky 5 tvorba prezentace
tablety 5 nebo 10 podklady pro tvorbu prezentace

Přílohy

Aktivita nemá přílohy.

Driven by DokuWiki Recent changes RSS feed Valid CSS Valid XHTML 1.0