3.6.2 Finalizace prezentací
Účastníků | 20-25 |
---|---|
Fyzická náročnost | II |
Psychická náročnost | III-IV |
Autoři | Václav Vávra, Aleš Pilgr |
Počet uvádějících | 2 |
Čas na realizaci | 30 minut |
Čas na přípravu | 10 minut |
Prostředí | větší místnost |
Rozdělení | do pracovních týmů |
Cíle
Účastníci budou posilovat dovednosti vedoucí k efektivní komunikaci a zvládání stresu vytvořením a dokončením prezentace své energetické koncepce v pevně daném časovém rámci.
Sdělení
Každou myšlenku, větší úsilí či projektový výstup je třeba umět stručně a výstižně odprezentovat, teprve potom má šanci mít nějaký dlouhodobější vliv na svět kolem nás.
Metody
Metodou projektové výuky se rozvíjí praktické a komunikační dovednosti.
Klíčové kompetence
- Komunikace v mateřském jazyce je rozvíjena:
- přípravou prezentace vlastního projektu,
- aktivní komunikací mezi členy týmu, kteří připravují prezentaci.
- Kompetence ke spolupráci je podporována:
- společným cílem, kterým je vytvoření prezentace vlastního projektu,
- vzájemnou domluvou na jednotlivých částech prezentace.
- Kompetence k plánování a organizování práce je rozvíjena
- hlídáním a dodržením stanoveného časového limitu na přípravu prezentace.
Forma a popis realizace
V rámci této skupinové kooperativní formy výuky musí každá vláda vytvořit prezentaci, ve které představí výsledky svého projektu elektrifikace vlastního fiktivního státu. Tento blok je pokračování stejné aktivity, ale s hodinovým odstupem po obědě.
Uvedení
Po obědě mají žáci posledních třicet minut na kompletaci prezentací a flipového plakátu. Povzbuďte skupiny k výpočtu procentuálního podílu jednotlivých typů elektráren v jejich řešení, pro srovnání skupin je to poměrně přehledný údaj. Upozorněte je, že s hodinovým odstupem mohou ještě některé věci změnit a přepracovat. V závěru této půlhodiny by také měli stanovit formu jejich prezentace – kdo ji přednese, bude to jeden zástupce nebo každý řekne určitou část. Rozhodnutí je věcí každé vlády. Z hlediska didaktického by bylo ideální, aby se na přednesení výsledků podíleli všichni členové vlády – všichni si vyzkouší roli přednášejícího.
V časovém stresu se rozvíjí kompetence k efektivní komunikaci (musí se domluvit na výsledku), k výkonnosti (čas se neúprosně krátí), k řešení problémů (ne všechno je jasné, srozumitelné a vyhovující) a aktivnímu přístupu (všichni se musí zapojit, jeden to nezvládne).
Jeden z uvádějících může v tomto čase již připravit přednáškový sál – předsednický stůl s židlemi a kartičkami funkcí ministrů (premiér uprostřed), hlediště, stojan na flipový papír a zvuková technika.
Pomůcky a materiál
Položka | Počet | Popis |
---|---|---|
flipový papír | dle potřeby | pro tvorbu prezentace |
lepidlo | 5 | tvorba prezentace |
pastelky | 5 sad | tvorba prezentace |
fixy | 5 sad | tvorba prezentace |
lepicí pásky | 5 | tvorba prezentace |
tablety | 5 nebo 10 | podklady pro tvorbu prezentace |
Přílohy
Aktivita nemá přílohy.