3.3.3 Cesta autobusem do Brna
Účastníků | 15-25 |
---|---|
Fyzická náročnost | I |
Psychická náročnost | II |
Autoři | Václav Vávra, Aleš Pilgr |
Počet uvádějících | 2 |
Čas na realizaci | 90 minut |
Čas na přípravu | - |
Prostředí | autobus |
Rozdělení | skupinky jednotlivých vlád |
Cíle
Zjistit snahu a výsledky úsilí jednotlivých skupinek, fixovat nabité znalosti přepnutím do aktivního diskusního módu a doplnění chybějících informací. Motivace k další práci.
Sdělení
Pojďme se pobavit o tom, co jste doposud zjistili a co vás zaujalo.
Metody
Při individuální výuce se používá metoda rozhovoru.
Klíčové kompetence
- Komunikace v mateřském jazyce je rozvíjena:
- diskusí nad nastolenými tématy v oblasti vodní a jaderné energetiky.
Forma a popis realizace
Během cesty probíhá individuální forma výuky, kdy každý žák předloží uvádějícím svůj pracovní list z ekocentra Alternátor a vláda tak může získat bonusové informace pro svůj projekt.
Uvedení
Na cestu zpět do Brna je třeba počítat s časovou rezervou vzhledem k dopravní špičce v Brně. Cestu je možné využít ke kontrole pracovních listů z centra Alternátor a přidělení bonusových informačních karet. Tyto karty jsou tři, pokud se uvádějícím zdá tento způsob nevhodný, lze tyto karty přidat do obálek v centru Alternátor.
Posaďte se v autobuse ke konkrétní vládě a s jednotlivými členy proberte jejich odpovědní listy. Tato „kontrola“ je spíše záminkou pro diskuzi o konkrétních věcech. Není asi zcela nutné důsledně kontrolovat každý úkol, jde o to posoudit snahu každého žáka. Při tomto rozhovoru rozvíjíme kompetence k efektivní komunikaci a kompetenci k aktivnímu přístupu. V závěrečném hodnocení buďme shovívaví a pozitivní, v ekocentru Alternátor je mnoho zajímavostí, které odvádí žáky od jejich úkolu a ani čas není přehnaně dlouhý. Nesplněné úkoly můžete s žákem probrat během krátké diskuse.
Po diskusi se všemi členy vlády můžete krátce hovořit s celou skupinou především o věcech, které žáci viděli, nerozuměli jim nebo je naopak zaujali. Můžete zde od žáků dostat krátkou zpětnou vazbu na dosud proběhlé aktivity. Diskutovat lze samozřejmě i o tom, co viděli v JE Dukovany. V této fázi je vhodné zkontrolovat, zda má tým kompletní sadu informačních karet. Je to výchozí zdroj informací při dalším řešení projektu. Pokud v jejich sadě něco chybí, karty jim doplňte.
Při našem uvedení část žáků listy nestihla vyplnit kompletně, ale jejich snaha byla zřejmá. Přidělení bonusových karet nebylo podmíněno kompletně vyplněnými pracovními listy, skupinu jsme posuzovali jako celek. V tomto okamžiku jsme chtěli ocenit jejich dosavadní snahu a podpořit je a motivovat do další práce. Pokud se rozhodnete bonusové karty nepřidělit, je třeba dát skupině jinou možnost, jak je získat, budou je potřebovat při vytváření projektu.
Pokud s vládami diskutuje pouze jeden uvádějící, má při počtu pěti skupin na každou z nich asi 10 minut. Diskuse je mnohem klidnější a přínosnější, když se skupinami nezávisle hovoří dva uvádějící.
Pomůcky a materiál
Položka | Počet | Popis |
---|---|---|
Zalaminované infokarty z ekoncentra Alternátor | zbývající | všechny karty, které týmy doposud nezískaly |
Přílohy
Aktivita nemá přílohy.