2.6 Expoziční hra

  • Obsah
  • Metodika
Načítám ...

Metody

Aktivizace, Problem solving, Skupinová výuka, Strategie

Metody a formy

Forma a popis realizace

V první části hledání odpovědí na otázky v křížovce a správné vyvození místa uložení druhého zadání z tajenky. V druhé části orientace v prostoru expozice a zakreslení sledované trasy do mapy exponátů a rozluštění šifry. Ve třetí části nalezení pokladu na základě šifry z druhé části.

Obsah

Realizátor: Na chvíli si odpočineme od videí a obrazovek a procvičíme jiné mozkové závity. Abychom nebyli celý den zavření stále v jedné místnosti, využijeme klenot VIDY! a zahrajeme si expoziční hru.

Realizátor rozdává desky se zadáním prvního úkolu a propisky

Realizátor: Na deskách máte připevněnou křížovku a pod křížovkou otázky. Odpovědi na otázky naleznete různě po expozici, ať už v popiscích k jednotlivým exponátům nebo hraním si právě s exponáty. Vyřešením tajenky získáte místo, kde se nachází druhé zadání hry, které vás nakonec dovede k pokladu. Na celou hru máte 60 minut, na čas vás budu v expozici průběžně upozorňovat. Směle do toho!

Žáci jsou vypuštěni do expozice a řeší úkol samostatně nebo po skupinkách, realizátor prochází po expozici a pokud jsou žáci bezradní, směřuje je ke správným exponátům. Ve chvíli, kdy mají žáci vyřešenou tajenku a neví, kde je Pandora, nasměřuje je realizátor ke správnému exponátu. Žáci by měli první úkol stihnout nejlépe do 20 minut, pokud by nestíhali, pomáhá jim realizátor s řešením tajenky tím, že s nimi prochází expozici od exponátu k exponátu.

Zadání druhého úkolu je součástí jeho vyřešení. Pochopením šifry a následným zakreslením trasy Údržbáře z textu vyřeší hádanku a na základě tajenky zjistí místo uložení pokladu, který si poté vyzvednou. Realizátor neposkytuje vysvětlení k druhému úkolu a nechává žáky přijít na řešení samotné. Pokud žáci dlouhodobě nepřichází na řešení, vyřeší za ně realizátor první písmeno v úkolu. Jakmile se blíží konec časového limitu, realizátor zkontroluje, zda se všechny skupinky blíží k vyřešení. Pokud ne, pomáhá jim realizátor jejich úkol řešit tím, že s nimi obchází expozici a navádí je správným směrem.

Realizátor: Teď když máte místo pokladu, můžete si pro něj dojít, ale berte jen pro sebe, ať máte všichni stejný zážitek, sejdeme se nahoře.

Žáci společně s realizátorem dojdou k místu pokladu. Pokladem jsou trička s logem a nápisem VIRUScience.

Realizátor: Všichni jste hru úspěšně dokončili, gratuluji vám. Desky se zadáními, pokud si zadání nechcete nechat, nechte ležet na některém stole. Jdeme společně zpět na start, nezapomeňte si svou odměnu.

Pomůcky a materiál

Položka Počet Popis
Desky 1 ks pro každého účastníka podložka na psaní k vyplnění zadání
Psací potřeby 1 ks pro každého účastníka propiska/tužka/fix
Zadání první části 1 ks pro každého účastníka papírová křížovka s otázkami na faktické informace z prostředí expozice
Zadání druhé části 1 ks pro každého účastníka papír s psanou šifrou jejímž vyřešením účastníci získají polohu pokladu
Poklad 1 ks pro každého účastníka odměna za ukončení hry

Obsahové přílohy

#SouborPopis
014.19.01 expozicni_hra_1.pdfExpoziční hra 1
014.19.02 expozicni_hra_2.pdfExpoziční hra 2
014.19.03 expozicni_hra_3.pdfExpoziční hra 3
014.19.04 expozicni_hra_video.mp4Expoziční hra - záznam

Zdroje

# PřílohyZdrojPopisAutorPůvodLicenceDatum
014.19.01 01 Expoziční hra - 1 Jana Prokešová Vlastní tvorba CC BY-SA 2020-11-27
014.19.02 0101_resource.png Plán expozice Sven Dražan Vlastní tvorba CC BY-SA 2020-11-27
014.19.03 0101_resource.png Expoziční hra - 3 Jana Prokešová Vlastní tvorba CC BY-SA 2020-11-27
014.19.04 01 Expoziční hra - video Jana Prokešová Vlastní tvorba CC BY-SA 2020-11-27

Driven by DokuWiki Recent changes RSS feed Valid CSS Valid XHTML 1.0