Mé třetí dílo
Účastníků | 8-15 |
---|---|
Fyzická náročnost | I |
Psychická náročnost | I |
Autoři | Jana Prokešová, Aleš Pilgr |
Počet uvádějících | 1 |
Čas na realizaci | 15 minut |
Čas na přípravu | 15 minut |
Prostředí | Interier |
Rozdělení | účastníci každý sám za sebe |
Cíle
Prohlédnou si vzájemně vytvořená díla. Připravit skupinu na uzavření dne.
Sdělení
Ke stejnému zadání se dá přistupovat rozdílnými způsoby.
Metody
Pozorování
Klíčové kompetence
- Komunikace v mateřském jazyce je rozvíjena:
- porovnáním se s ostatními, jak lze pracovat se sdělením.
- Schopnost učit se je rozvíjena:
- porovnáním se s ostatními, jak lze pracovat se sdělením.
Forma a popis realizace
Projekce výtvorů ze třetího dne. Zhodnocení, jak si videa z druhého dne vedou na stránce VIRUScience.
Obsah
Pojďte se teď posadit na polštářky. Rozdá papíry a psací potřeby. Máme za sebou třetí natáčecí den a s nimi vaše další díla. Nesmíme ale zapomenout na to, že vaše včerejší díla jsou už den zveřejněná a že už prožívají svůj virtuální život. Pojďme se na to podívat. Připojí se ke stránce VIRUScience. Postupně prochází videa a čte počty reakcí a počet zhlédnutí.
A teď se pojďme podívat na to, co jste dnes vytvořili. Realizátor promítá na plátno jednotlivá videa a po každém se zatleská.
A dnes zase tato videa zveřejním na stránce VIRUScience. Opět bych vás chtěl poprosit o název videa a krátký titulek. Přemýšlejte nad tím, aby titulek byl napsán tak, aby si video chtěl člověk pustit. Podepište se prosím. Až mají všichni napsáno, vybere papíry.
Tak děkuji vám za spolupráci a těším se, jak si i tato vaše videa na Facebooku povedou. Zítra se žádné video zveřejňovat nebude. To se bude dít až v pátek.
Metodika uvedení
Příprava
Je potřeba mít připravený projektor a propojený s počítačem. Ověřit, že počítač přehrává exportované formáty ze střihačského programu. Do počítače nahrát všechna videa od žáků. Připojí se na facebookovou stránku VIRUScience. VIRUScience
Realizace
Realizátor vyzve žáky, aby si sedli na zem, nebo na židle. Zhasne v sále. Zobrazí facebookovou stránku VIRUScience. Společně se podívají na to, jak si stojí jejich videa z minulého dne. Sleduje se nejen počet reakcí, ale také zhlédnutí a sdílení. Viz print screeny:
Následně pouští jednotlivá videa z dnešního dne v libovolném pořadí. Sledováním, jak zadání zpracovali ostatní, prohlubuje kompetenci Schopnost učit se. Po každém videu je potřeba zatleskat. Neškodí, když realizátor vyzdvihne silné stránky jednotlivých děl i jejich tvůrců. Ale pozor, na každém díle je potom potřeba nalézt něco dobrého, co pochválit.
Potom rozdá žákům kartičky, na které napíšou název videa a krátký text-status, nebo titulek. Zadání je volné, jen je třeba ohlídat, aby se v něm nevyskytovaly žádné projevy v rozporu s etickým kodexem. (vulgarismy, rasistické projevy, sexismy atd.) Tím si žáci prohlubují kompetenci Komunikace v mateřském jazyce.
Uzavření
Realizátor pochválí všechny účastníky a poděkuje jim za celodenní práci. Opět zobrazí facebookovou stránku VIRUScience a sdělí jim, že sem bude videa postupně vkládat. Potom jim oznámí, že se zítra žádné video zveřejňovat nebude. To se bude dít až v pátek.
Poznámky
- Tato aktivita je velmi důležitá pro uzavření samostatných prací na střihu videí. Sdílení na internetu má veliký motivační charakter. Kdokoliv se na video může podívat. Rodina a okruh přátel může přímo sledovat, jak se účastníkům na kurzu daří.
- Na konci třetího dne už lze vysledovat, kterým směrem se jaký účastník vydává, co ho zajímá, baví a co mu jde. Zároveň se taky ukazuje, kdo s kým tvoří silný tým a čí témata se překrývají. Tyhle aspekty by měl lektor reflektovat a využít při rozdělení do týmů v aktivitě Hvězdy, která otevírá práci na závěrečném videu.
Odkazy
Pomůcky a materiál
Položka | Počet | Popis |
---|---|---|
1 | Projektor + propojovací kabel (HDMI, VGA) | |
1 | Počítač | |
Přílohy
Videa účastníků
, , , , |