2.11 Co chtěl autor říct?
- Obsah
- Metodika
Metody
Pozorování, Diskuse
Forma a popis realizace
Sledování vybraných science videí a formulace jejich sdělení.
Obsah
Prosím, posaďte se každý na židli. V následující půlhodince se budeme společně snažit najít sdělení. Sdělení videí, která uvidíte. Co je to vlastně sdělení? No je to hlavní myšlenka, kterou nám video předává. Myslíte si, že může mít jedno video těch sdělení více? Ano může. Pro každého člověka může mít jiné sdělení a je tomu tak dobře. Takže vůbec nebude vadit, když tato vaše sdělení se od sebe budou lišit. Tak pojďme na to. Pustíme si první video.
Teď vám dám tak minutu na přemýšlení. Sdělení napište pouze jednou větou, nebo souvětím. Delší by být nemělo.
Máte už všichni napsáno, tak mi je prosím říkejte a já je zapíšu na tabuli. Realizátor píše jednotlivá sdělení na flipchart. Super a teď můžeme přejít ke druhému videu. Otočí stránku na flipchartu.
Tak jaké sdělení vám vychází z tohoto videa? Žáci čtou svá sdělení a realizátor píše jednotlivá sdělení na flipchart. Potom zase otočí stránku. Tak jdeme na další.
Co myslíte, že bylo sdělením zde? Žáci čtou svá sdělení a realizátor píše jednotlivá sdělení na flipchart. Potom zase otočí stránku. A je před námi poslední video.
A jaké sdělení bylo v tomto případě? Žáci čtou svá sdělení a realizátor píše jednotlivá sdělení na flipchart. Potom zase otočí stránku.
Super, díky moc. A teď se pojďme vrátit na první stránku. Realizátor se vrátí zase na první stránku flipchartu a přečte sdělení znovu. Zkusme prosím společně to první video zrekonstruovat za pomocí sdělení, která jsme si sem napsali. Realizátor postupně vyvolává žáky a ti rekonstruují příběh videa, které viděli. Skvělé a teď si pojďme zase pustit.
Perfektní, tak a pojďme na další stránku. Pojďme podobným způsobem zkusit zrekonstruovat i toto video. Realizátor postupně vyvolává žáky a ti za pomocí napsaných sdělení rekonstruují příběh videa, které viděli. Skvělé a teď si pojďme ho zase pustit.
Tak a jdeme na třetí video. Realizátor otočí stránku na flipchartu a postupně vyvolává žáky a ti za pomocí napsaných sdělení rekonstruují příběh videa, které viděli. Tak pojďme se na něj podívat.
A poslední video. Realizátor otočí stránku na flipchartu a postupně vyvolává žáky a ti za pomocí napsaných sdělení rekonstruují příběh videa, které viděli. Tak a pouštím.
Teď jsme viděli toho hodně a mám pro vás závěrečný úkol. Zkuste zformulovat sdělení, které vám vychází ze všech čtyřech videí, která jste teď viděli. Počká, až si je žáci zapíšou. Máte všichni. Tato sdělení si už nahlas říkat nebudeme, můžete si je osobně nasdílet. Jen vidíte, že lze nalézt i sdělení u čtyř na sobě nezávislých videí. Pro autora videa je ale důležité, aby věděl to hlavní sdělení a to si hlídal, že se od něj neodchyluje. A pokud tak učiní, měl by vědět, proč tak dělá.
Děkuju vám za spolupráci.
Pomůcky a materiál
Položka | Počet |
---|---|
Flipchart a fixy | 1 |
Počítač s prezentací | 1 |
Projektor | 1 |
Sešity, nebo papíry | pro každého žáka |
Psací potřeby | pro každého žáka |
Aktivita nemá obsahové přílohy.