3.2.13 Stop den 2
Účastníků | 8 - 15 |
---|---|
Fyzická náročnost | I |
Psychická náročnost | I |
Autoři | Jana Prokešová, Aleš Pilgr |
Počet uvádějících | 1 |
Čas na realizaci | 30 minut |
Čas na přípravu | 15 minut |
Prostředí | uzavření dne |
Rozdělení | každý žák sám za sebe |
Cíle
Žák si reflektuje celý den a následně reflektuje práci celého týmu. Žáci mají prostor si navzájem poděkovat, případně si vyčistit případné konflikty ve skupině. Žák si uvědomí, co se mu v ten den povedlo a co pro něho bylo těžké.
Sdělení
Jsem tu dva dni a pomalu mám pocit, že jsem tu týden.
Metody
Aktivizace, Reflexe.
Klíčové kompetence
- Komunikace v mateřském jazyce je rozvíjena:
- aktivní komunikací mezi žáky.
- rozborem průběhu celého dny i dní předcházejících, při kterém žáci vyjadřují svůj pohled na klíčové okamžiky.
- Sociální a občanské schopnosti jsou rozvíjeny:
- zažitím si a uvědoměním k čemu vede reflexe týmové práce.
- aktivním nasloucháním a vyjadřováním názoru v diskusi.
Forma a popis realizace
Aktivita probíhá bezprostředně po promítání druhého díla, tedy i ve stejném prostoru. Žáci za sebou mají druhý úspěch, druhé dokončené video a zároveň první střihání v sofistikovanějším střihačském programu. Žáci reflektují celý den pomocí seznamu aktivit a snaží se reflektovat i společně trávený čas celého týmu, protože intenzita aktivit může být pro některé žáky náročná. Zároveň žáci pracují v úzkých týmech.
Uvedení
Příprava
Prostor připravit tak, aby si všichni mohli sednout do kruhu. Připravit kreslené karty na reflexi, rozprostřít je uprostřed kruhu. Nachystat tabulky na reflexi - Stop den 2.
Realizace
Aktivita je zařazena, aby žáci dostali prostor si poděkovat, případně si vyříkat nějaké emoce, které se během dne objevily. Program celého workshopu je záměrně nahuštěný, aby se žáci unavili a začali v sobě spínat procesy, které se hodí pro tvůrčí činnost. Vyhnou se tak lépe prvním plánům a jdou více do hloubky. Tento způsob práce ale klade velké nároky na skupinu. Proto je zapotřebí věnovat čas tzv. hygieně skupiny.
Realizátor se žáky sedí v kruhu a doprostřed kruhu vyloží karty s kresbou tučňáků - každá karta vyjadřuje jinou emoci a příběh. Realizátor vyzve žáky, aby si každý vybral jednu kartu, která vystihuje, jak se dnes cítí, případně co prožil.
Žáci se pak po kruhu střídají, ukazují kartu a říkají, co je vedlo k tomu, že si ji vybrali. Aktivním nasloucháním ostatním žákům a reflexí svého dne jsou u žáka rozvíjeny sociální a občanské schopnosti.
Realizátor rozdá žákům tabulku, kde společně projdou jednotlivé aktivity během dne a žáci zaznamenávají, jak pro ně aktivity byly důležité a naplňující. Rozborem průběhu celého dne je u žáků rozvíjena komunikace v mateřském jazyce.
V závěru aktivity nechá realizátor pomocí rozpažených rukou ukazovat žáky odpovědi na tři poslední otázky. Žák se vždy zamyslí a pak rozpažením rukou či vzdáleností dvou prstů ukáže odpověď na otázku. Otázky jsou kladeny ve stylu „Jak moc…“.
Realizátor žákům poděkuje, popřeje dobrou noc a řekne, kdy bude budíček.
Uzavření
Realizátor žákům poděkuje za otevřenost a popřeje jim dobrou noc. Zopakuje informace o nočním klidu a v případě potřeby hledat pomoc v místnosti, kde je cedulka SOS.
Poznámky
Aktivita je zařazena, aby žáci dostali prostor si poděkovat, případně si vyříkat nějaké emoce, které se za ty tři dny objevily. Program celého workshopu je záměrně nahuštěný, aby se žáci unavili a začali v sobě spínat procesy, které se hodí pro tvůrčí činnost. Vyhnou se tak lépe prvním plánům a jdou více do hloubky. Tento způsob práce ale klade velké nároky na skupinu. Proto je zapotřebí věnovat čas tzv. hygieně skupiny.
Pomůcky a materiál
Položka | Počet | Popis |
---|---|---|
STOP den 2 - tabulka | 8 - 15 | |
Něco na psaní | 8 - 15 | |
Něco na sezení | ||
Obrázkové karty na reflexi |
Přílohy
Tabulka na reflexi: STOP DEN 2
stop_den_2_zpetnovazebna_tabulka.docx
Obsahové přílohy
# | Soubor | Popis |
---|---|---|
014.26.01 | stop_den_2.docx | Tabulka k reflexi STOP DEN 2 |
# | Soubor | Popis |
---|