2.3.5 Návštěva science show
Metody
Pozorování, reflexe
Forma a popis realizace
Realizátor si seřadí skupinku žáků před prostorem, kde probíhá science show a dá jim instrukce, čeho si mají všímat.
Žáci zhlédnou science show. Realizátor je potom odvede do jiné místnosti, kde proběhne diskuze.
Obsah
Před show
Realizátor si seřadí skupinku žáků před prostorem, kde probíhá science show.
Za chvíli uvidíte vědecké představení, kterému se říká science show. Jedná se o zpracované přírodovědné téma, které je vysvětlováno za pomoci příběhu, pokusů a metafor. Vaším úkolem bude takových věcí si všímat. Rozdám vám papíry a na ně si prosím napište, co budete během show sledovat.
- Jaké je sdělení show. Může jich být i víc.
- Jaké metafory byly použity při vysvětlení přírodovědných jevů a zákonů.
Odkaz na science show, kterou žáci zhlédli: Kolo
Po show
Realizátor je potom odvede do jiné místnosti, kde proběhne diskuze.
Jak se vám show líbila? Co vás na ní zaujalo?
Jakých sdělení jste si všimli?
Jaké metafory pro vysvětlení zákonů byly na show použity?
Co myslíte, jakým způsobem se postupovalo při tvorbě této show?
Nejprve bylo potřeba si stanovit téma. Potom proběhla jeho rešerše a hledání pokusů, potom testování pokusů. Následně se stanovilo sdělení celé show. A pak se podle toho začal vystavovat příběh a jako poslední složka byl vytvořen scénář.
Pomůcky a materiál
Položka | Počet |
---|---|
Sešit, nebo papír | pro každého |
Propiska | pro každého |
Pro každého žáka papír, podložku a psací potřebu.
Aktivita nemá obsahové přílohy.
Obsahové přílohy
Aktivita nemá obsahové přílohy.