3.4.3 Prezentace tématu a sdělení

Účastníků 8-15
Fyzická náročnost I
Psychická náročnost IV
Autoři Jana Prokešová, Aleš Pilgr
Počet uvádějících 4
Čas na realizaci 45 minut
Čas na přípravu 30 minut
Prostředí Interier
Rozdělení ve dvojčlenných až čtyřčlenných skupinách

Cíle

Každý tým představí své téma a 5 sdělení ostatním týmům. Mohou ostatní týmy použít jako poradní sbor. Mohou ostatní týmy nechat hlasovat o zajímavosti sdělení. Každý tým si zvolí jedno sdělení.

Sdělení

Naše téma má právě jedno sdělení. Celé natáčení si chci užít. Vím, že nemusíme vytvořit masterpiece.

Metody

Aktivizace, Diskuse, Imaginace.

Metody a formy

Klíčové kompetence

  • Komunikace v mateřském jazyce je rozvíjena:
    • vysvětlením tématu a zvolených sdělení, odpovědi na dotazy ke sdělením - na jejich výklad a důsledky.
    • aktivní komunikací mezi žáky během diskuse.
    • rozborem pojmenovaných sdělení.
  • Matematická schopnost a základní schopnosti v oblasti vědy a technologií jsou rozvíjeny:
    • uvědoměním si a aplikací znalostí a otázek, které v sobě témata skrývají.
  • Sociální a občanské schopnosti jsou rozvíjeny:
    • úvahou nad navrženými sděleními v souvislosti s vlastní osobou.
    • úvahou nad navrženými sděleními v souvislosti se společenskými současnými otázkami.
    • aktivním nasloucháním a vyjadřováním názoru během diskuse.
  • Smysl pro iniciativu a podnikavost je rozvíjen:
    • zamyšlením se nad jednotlivými sděleními u tématu skupiny.
    • zamyšlením se nad jednotlivými sděleními ostatních týmů.

Forma a popis realizace

Vnitřní aktivita, která bezprostředně navazuje na předešlou aktivitu Hledání sdělení. Celý tým předstoupí před celou skupinu. Představí své téma a všech 5 sdělení, ke kterým během rešerše došli. V momentě jejich prezentace mají k dispozici ostatní žáky a realizátory jako poradní sbor. Mohou se jich ptát na cokoliv.

Uvedení

Příprava

Připravit si prostor alespoň 25 m2. Připravit si počet stolů podle počtu týmů. U každého stolu 3 - 5 židlí podle počtu žáků. Pro každý tým dva velké flipové papíry, fixy, tablety či PC. Flipchart a fixy pro realizátora. Prezentace Klapka den 4 a projektor.

Realizace

Realizátor se snaží udržet všechny týmy v tvůrčím nasazení.

Vyzve každý tým, aby představil své téma a svých 5 sdělení. Vysvětlením tématu a zvolených sdělení, odpověďmi na dotazy ke sdělením - na jejich výklad a důsledky je u žáků rozvíjena komunikace v mateřském jazyce. Ostatní „posluchači“ se v ten daný moment stávají „poradním sborem“. Žáci se jich mohou na cokoliv doptat. Zamyšlením se nad jednotlivými sděleními ostatních týmů se u žáků rozvíjí smysl pro iniciativu a podnikavost.

Čas na prezentaci má každý tým maximálně 5 minut. Po uběhnutí času každý z „poradního sboru“ (žáci i realizátoři) napíše na bílou kartičku číslo sdělení, které ho nejvíce zaujalo. Tato informace je pro daný tým pouze informací, mohou se tím řídit, ale nemusí. O pořadí prezentujících týmů rozhoduje los. Aktivním nasloucháním a vyjadřováním názoru během diskuse se u žáků rozvíjí sociální a občanské schopnosti.

V závěru aktivity realizátor vyzve všechny týmy, aby si z pěti sdělení vybrali pouze jedno a to bude pro ně v dalším tvůrčím procesu určující. Uvědoměním si a aplikací znalostí a otázek, které v sobě téma skrývají, jsou u žáků rozvíjeny matematická schopnost a základní schopnosti v oblasti vědy a technologií.

Uzavření

Realizátor vyzve žáky, aby si z navrhnutých pěti sdělení vybrali pouze jedno a tomu byli v dalším tvůrčím procesu zodpovědní. Toto sdělení mají spolu s tématem napsat na nový flip papír.

Poznámky

Nápad, nadšení, myšlenka, emoce, vize jsou to, co filmaře žene k tvorbě. Jakmile se však výše popsané podrobí procesu kritické debaty a napsání na papír, vize nabude konkrétních podob, nápad zreální, nadšení je vystaveno studené sprše, pak se tvůrcům naskytne pohled z odstupu a, byť to nemusí být snadné a příjemné, projekt se posune dál. Jiné cesty není.

Pomůcky a materiál

Položka Počet
Flipchart 1
Fixy 1 sada
Bílé mazací tabulky 8 - 15
Fixy na tabulky 8 - 15

Aktivita nemá přílohy.

Driven by DokuWiki Recent changes RSS feed Valid CSS Valid XHTML 1.0