2.3.3 V hlavní roli Řeka
Metody
Tvoření, experimentování, zážitková pedagogika
Forma a popis realizace
Filmový specialista předá žákům techniku na natáčení a přivede je na vhodné místo. Řekne zadání a pak je k dispozici radou a pomocí, případně inspirací.
Obsah
Doufám, že jste si řeku dobře obhlédli a víte o jejím životě dostatek inspirativních věcí. Teď se začneme zabývat tím, že něco z toho, co nás tady obklopuje, se pokusíme zaznamenat. Je úplně na vás, jak to pojmete. Reportáž, dokument, investigativní dokument, scénka, příběh, atd. Můžete k tomu použít techniku, kterou tady máme. (kamery, stativy, porty, zoomy)
Rozdělíme se teď do tvůrčích týmů. Filmový specialista přečte připravená jména pro složení týmů. Do každého týmu si vezměte jednu kameru, jeden stavit a jeden zoom. Zároveň můžete využívat USB mikroskop. Zkuste si rozmyslet, co byste zhruba chtěli kamerou zachytit. Nezapomínejte na to, že je dobré si natočit různé druhy záběrů. Detaily, polodetaily, polocelky, celky. Na této straně je tma a druhý břeh je výrazně ozářený sluncem. Při takových podmínkách si dobře procvičíte nastavení clony, ISO. Podle toho, kam ten záběr míříte, to musíte pečlivě nastavit, abyste to neměli úplně černý, nebo úplně přepálený. Na zoomy přes porty můžete namluvit texty před kamerou, pokud chcete dělat reportáž. Nezapomeňte natáčet i zvuky prostředí. Zurčení vody, šum listí, chůze, křupání větviček. Ve střižně se vám můžou hodit jako zvuky na podkreslení scény. S technikou samozřejmě opatrně, pokud se budete pohybovat v řece. Ale už jste tam dnes byli. Takže není třeba upozorňovat, že kameny jsou kluzké, proud silný. Pohybujte se společně, ať se případně můžete jistit. My vám budeme s kolegy k dispozici. Pojďme do toho.
Po uplynutí časového limitu
Pojďme všichni společně na břeh. Díky, že jste se toho tak zhostili. Teď se vydáme zpět. Po cestě můžete ještě případně natáčet. Odpoledne se potom vrhneme na střih.
Pomůcky a materiál
Položka | Počet |
---|---|
Kamera | alespoň pro polovinu žáků |
Stativy na kameru | 5 |
Diktafon Zoom s externím mikrofonem | alespoň pro polovinu žáků |
Sluchátka | alespoň pro polovinu žáků |
Zde můžete uvést případná specifika při přípravě materiálu, na co si u něj dát pozor nebo tipy při práci s ním.
Obsahové přílohy
Aktivita nemá obsahové přílohy.