3.1.4 Ahoj, jsem Virus

Účastníků 8-15
Fyzická náročnost I
Psychická náročnost I
Autoři Jana Prokešová, Aleš Pilgr
Počet uvádějících 2
Čas na realizaci 15 minut
Čas na přípravu 15 minut
Prostředí Interiér
Rozdělení účastníci každý sám za sebe

Cíle

Vyvolat tajemnou atmosféru a představit maskota pojmenovaného VIRUS. Začít vyprávět „příběh“ workshopu.

Sdělení

Průvodcem či maskotem celého workshopu je VIRUS - malá růžová příšerka či chobotnice, co má místo oka objektiv. Já jsem členem týmu VIRUS.

Metody

Aktivizace, Imaginace

Metody a formy

Klíčové kompetence

  • Sociální a občanské schopnosti jsou rozvíjeny:
    • audiovizuálním vjemem znělky v setmělém sále a seznámením se s maskotem celého workshopu.

Forma a popis realizace

Žáci se poprvé dostávají do hlavní „pracovní“ místnosti. Workshop VIRUS se žákům představuje pomocí videa, znělky a nakonec i fyzicky.

Uvedení

Příprava

Před příchodem žáků se připraví hlavní pracovní místnost. Projekční plátno, židle pro žáky a realizátory, podstavec pro VIRUS a postavička VIRUS se v místnosti rozmístí tak, aby ve tmě nikdo z žáků do ničeho nenaboural a po rozsvícení v sále byl žák ohromen uspořádáním prostoru (tajemno, vyvolení). Na plátno se připraví projekce úvodního videa. Jeden z realizátorů si k sobě vezme prezentér k ovládání videa. V místnosti se zhasnou světla. Na dveře místnosti se vylepí cedulka místnosti, která piktogramem určuje, co je to za místnost (jaké aktivity zde budou probíhat) a zároveň cedulka, kde je piktogramy znázorněno, co v místnosti vítáno není.

Realizace

Žáci se shromáždí před dveřmi do hlavní „pracovní“ místnosti. S hlavním realizátorem vedou žáci krátkou debatu, že už jsou tu skoro půl dne, občas někde někdo řekne VIRUS, ale sám VIRUS se ještě neobjevil, tak co to je a je vůbec? Po té jsou požádání, aby jako skupina v tichosti vešli do místnosti. V místnosti je tma. V momentě, kdy do místnosti vejdou všichni, tak se na velkém plátně rozjede video a znělka. VIRUS (maskot) je exponován jako hvězda, která k žákům pomalu přichází a nakonec se úplně snese mezi ně. Po skončení videa se v sále rozsvítí a uprostřed pod plátnem sedí na vyvýšeném místě pro workshop speciálně ušitá růžová postavička VIRUS. Kolem VIRUSu jsou v půlkruhu židle, kam si žáci i realizátoři posedají.

Podrobný popis struktury:

  1. Hlavní realizátor zavede žáky před dveře do hlavní „pracovní“ místnosti. Na dveřích je cedulka k označení místnosti (kotoučová kamera) a ještě cedulka, co se v místnosti nedělá.
  2. Lektor navozuje s žáky krátkou diskuzi na téma VIRUS: Co to je? Co si představují? Už někdy něco takového viděli? Jak podle nich vypadá? Co by měl dělat? Co má za poslání?
  3. Realizátor se snaží v žácích vybudovat napětí a očekávání. Pak je požádá, aby v tichosti jako celá skupina vešli do místnosti.
  4. V místnosti je tma. Realizátor počká, až do místnosti vejdou všichni a po chvilce spouští prezentérem video.
  5. Po skončení videa realizátor zapíná světla a vyzve žáky, aby si každý sedl na jednu židli kolem maskota VIRUSu.
  6. Slova se ujme hlavní realizátor workshopu.

Uzavření

Účastníci jsou požádáni, aby si každý sedl na jednu židli kolem postavičky VIRUS.

Poznámky

  • aktivita je zařazena, aby podpořila tajemnou atmosféru a v žácích vzbudila určitý pocit vyvolení pro nelehký úkol

Pomůcky a materiál

Položka
Projektor
Video + znělka
VIRUS postavička
Podstavec
Židle
Prezentér
Zatemnělá místnost
Cedulky na dveře

Přílohy

Obsahové přílohy

#SouborPopis
014.04.01 virus_uvod.mp4úvodní video
Metodické přílohy
#SouborPopis

Zdroje

# PřílohyZdrojPopisAutorPůvodLicenceDatum
014.04.01 01 úvodní video Jana Prokešová Vlastní tvorba CC BY-SA 2020-11-26

Driven by DokuWiki Recent changes RSS feed Valid CSS Valid XHTML 1.0