Obsah
1.9 Obsah – přehled tematických bloků a podrobný přehled témat programu a jejich anotace včetně dílčí hodinové dotace
Seznamovací a informativní aktivity 180 minut
Vítá tě Virus - 15 minut
První setkání realizátorů a žáků. Vyřízení formálních záležitostí a natočení úvodního videa.
Ahoj jsem Virus - 15 minut
Navození atmosféry, shlédnutí znělky, seznámení se s maskotem workshopu.
Proč - 60 minut
Obeznámení žáků s organizací a pravidly workshopu. Představení lektorů a účastníků workshopu.
Loučí se Virus - 45 minut
Ukončení kurzu a závěrečná zpětná vazba.
Stop den 1-3 - 3 x 15 minut
Ohlédnutí se za dnem, reflexe a zpětná vazba.
Pohybové aktivity - 225 minut
Aktivity, které slouží pro mentální uvolnění žáků a vybití jejich fyzické energie.
Klapka den 2-5 - 4x15minut
Rozcvička. Rozhýbání skupiny a nalazení na celý den.
Rytmus v kole - 15 minut
Rytmická, skupinová aktivita postavená na asociacích.
Expoziční hra - 60 minut
Pohybová aktivita v expozici, při které jsou luštěny šifry.
SZB skleník - 90 minut
Pohybová, strategická, skupinová hra stavění skleníků a pěstování rostlin.
Prezentační dovednosti - 195 minut
Aktivity zaměřené na prezentaci před publikem, nebo kamerou. Cvičí se zde mluvený i performativní projev žáků.
Mluvím, tedy jsem - 45 minut
Pohybová a mluvící aktivita. Při které se žáci jednak poznají a také si procvičí některé řečnické dovednosti.
Mluvím a vím co říkám - 45 minut
Skupinová řečnická aktivita při které se pracuje s příběhem.
Střídám žánry - 45 minut
Popis strašilky ďábelské různými prezentačními/literárními styly. Prezentace před dalšími žáky a inspirování se ostatními.
Krátký příběh - 60 minut
Žáci samostatně vytvářejí příběhy na předem zvolené pseudovědecké téma. Tyto příběhy si vzájemně přečtou.
Práce s informacemi a sdělením - 450 minut
Aktivity zaměřené na tvůrčí proces a interpretaci vlastních, případně cizích myšlenek.
Komiks, gag, pointa - 45 minut
Kreslení skupinové komiksových příběhů různými tvůrčími tvůrčími způsoby.
Co chtěl autor říct? - 30 minut
Sledování vybraných science videí a formulace jejich sdělení.
Návštěva science show - 45 minut
Zhlédnutí science show a následná vedená diskuze za měřená na sdělení.
Já a mé téma - 15 minut
Krátký dotazník týkající se toho, jaká témata s žáky rezonují.
Hvězdy - 45 minut
Týmová debata o tématu, kterému se budou chtít žáci věnovat při závěrečném natáčení.
Hledání sdělení - 45 minut
Žáci v týmech po 3 - 5 členech dělají rešerši na dané téma. Vytvoří si myšlenkovou mapu a definuje pět sdělení, které o daném tématu platí.
Prezentace tématu a sdělení - 45 minut
Celý tým předstoupí před celou skupinu. Představí své téma a všech 5 sdělení, ke kterým během rešerše došli. V momentě jejich prezentace mají k dispozici ostatní žáky a realizátory jako poradní sbor.
Od příběhu ke storyboardu - 45 minut
Realizátor u tabule popisuje jak by on přepracoval určitý příběh do storyboardu. Žáci pracují v týmech a převádějí svůj příběh do storyboardu. Výsledek konzultují s realizátorem.
Tvorba scénáře - 135 minut
Žáci si přinášejí téma a sdělení, které chtějí předat svým videem. Na základě toho vytvoří scénář, který je následně konzultován s realizátory a specialistou na virální video. Ve chvíli, kdy dokončí scénář, vypracují storyboard.
Natáčení - 630 minut
Aktivity věnované práci s filmovou technikou a sběru filmového materiálu.
Mé oko je objektiv - 15 minut
Seznámení žáků se základními zákonitostmi volby záběru při natáčení.
Mé oko čočky má - film - 90 minut
Natáčení pozorování materiálu pot mikroskopy.
Kamera - 30 minut
Seznámení se základními funkcemi a manuálního nastavení kamery.
V hlavní roli strašilka - 60 minut
Natáčení videa o strašilce ve dvoučlenných až tříčlenných týmech.
V hlavní roli Řeka - 75 minut
Natáčení videa o životě v řece ve dvoučlenných až tříčlenných týmech.
Jde se točit - 360 minut
Natáčení závěrečného videa.
Střih a postprodukce - 630 minut
Aktivity věnované zpracování natočeného filmového materiálu.
Jsi Master střih - 75 minut
Seznámení se střihem videa v aplikaci kinemaster a střih prvního videa.
Jsi Premier střih I - 120 minut
Seznámení se střihem videa v programu Adobe Premiere a střih videa o strašilce.
Jsi Premier střih II - 135 minut
Střih videa života v řece v programu Adobe Premiere.
Střih - 300 minut
Střih závěrečného videa v programu Adobe Premiere.
Nová média - 210 minut
Aktivity zaměřené na publikování videí na internetu.
Mé první dílo - 15 minut
Sledování prací z prvního dne a seznámení s fungováním FB stránky VIRUScience.
Mé druhé dílo - 15 minut
Sledování prací z druhého dne a zhodnocení, jak si vedou sdílená videa v online prostoru.
Mé třetí dílo - 15 minut
Sledování prací ze třetího dne a zhodnocení, jak si vedou sdílená videa v online prostoru.
Můj oblíbený virál - počet hodin 30 minut
Žáci mají za úkol na internetu najít své oblíbené virální video.
Virál (přednáška) - 60 minut
Přednáška speciality na virální videa.
Virál (diskuze) - 15 minut
Diskuze týkající se přednášky o virálních videích.
Virál x Science - 60 minut
Anotace tématu s odkazem na aktivitu, Text odkazu
Biologie - 165 minut
Aktivity, ve kterých se žáci zdokonalují v praktických dovednostech z oblasti biologie.
Točím vše co létá, leze, utíká - 60 minut
Pozorování, natáčení a sběr biologického materiálu ve volné přírodě.
Mé oko čočky má - biologie - 45 minut
Seznámení se s mikroskopováním na obyčejném i stereo mikroskopu.
Život v Řece - počet hodin 60 minut
Sběr a zkoumání rostlin a živočichů v řece a okolí.