Obsah

1.9 Obsah – přehled tematických bloků a podrobný přehled témat programu a jejich anotace včetně dílčí hodinové dotace

Seznamovací a informativní aktivity 180 minut

Vítá tě Virus - 15 minut

První setkání realizátorů a žáků. Vyřízení formálních záležitostí a natočení úvodního videa.

Vítá tě Virus

Ahoj jsem Virus - 15 minut

Navození atmosféry, shlédnutí znělky, seznámení se s maskotem workshopu.

Ahoj, jsem Virus

Proč - 60 minut

Obeznámení žáků s organizací a pravidly workshopu. Představení lektorů a účastníků workshopu.

Proč?

Loučí se Virus - 45 minut

Ukončení kurzu a závěrečná zpětná vazba.

Loučí se Virus

Stop den 1-3 - 3 x 15 minut

Ohlédnutí se za dnem, reflexe a zpětná vazba.

Stop den 1, Stop den 2, Stop den 3

Pohybové aktivity - 225 minut

Aktivity, které slouží pro mentální uvolnění žáků a vybití jejich fyzické energie.

Klapka den 2-5 - 4x15minut

Rozcvička. Rozhýbání skupiny a nalazení na celý den.

Klapka den 2, Klapka den 3, Klapka den 4, Klapka den 5

Rytmus v kole - 15 minut

Rytmická, skupinová aktivita postavená na asociacích.

Rytmus v kole

Expoziční hra - 60 minut

Pohybová aktivita v expozici, při které jsou luštěny šifry.

Expoziční hra

SZB skleník - 90 minut

Pohybová, strategická, skupinová hra stavění skleníků a pěstování rostlin.

SZB skleník

Prezentační dovednosti - 195 minut

Aktivity zaměřené na prezentaci před publikem, nebo kamerou. Cvičí se zde mluvený i performativní projev žáků.

Mluvím, tedy jsem - 45 minut

Pohybová a mluvící aktivita. Při které se žáci jednak poznají a také si procvičí některé řečnické dovednosti.

Mluvím, tedy jsem

Mluvím a vím co říkám - 45 minut

Skupinová řečnická aktivita při které se pracuje s příběhem.

Mluvím a vím, co říkám

Střídám žánry - 45 minut

Popis strašilky ďábelské různými prezentačními/literárními styly. Prezentace před dalšími žáky a inspirování se ostatními.

Střídám žánry

Krátký příběh - 60 minut

Žáci samostatně vytvářejí příběhy na předem zvolené pseudovědecké téma. Tyto příběhy si vzájemně přečtou.

Krátký příběh

Práce s informacemi a sdělením - 450 minut

Aktivity zaměřené na tvůrčí proces a interpretaci vlastních, případně cizích myšlenek.

Komiks, gag, pointa - 45 minut

Kreslení skupinové komiksových příběhů různými tvůrčími tvůrčími způsoby.

Komiks, gag, pointa

Co chtěl autor říct? - 30 minut

Sledování vybraných science videí a formulace jejich sdělení.

Co chtěl autor říct?

Zhlédnutí science show a následná vedená diskuze za měřená na sdělení.

Návštěva science show

Já a mé téma - 15 minut

Krátký dotazník týkající se toho, jaká témata s žáky rezonují.

Já a mé téma

Hvězdy - 45 minut

Týmová debata o tématu, kterému se budou chtít žáci věnovat při závěrečném natáčení.

Hvězdy

Hledání sdělení - 45 minut

Žáci v týmech po 3 - 5 členech dělají rešerši na dané téma. Vytvoří si myšlenkovou mapu a definuje pět sdělení, které o daném tématu platí.

Hledání sdělení

Prezentace tématu a sdělení - 45 minut

Celý tým předstoupí před celou skupinu. Představí své téma a všech 5 sdělení, ke kterým během rešerše došli. V momentě jejich prezentace mají k dispozici ostatní žáky a realizátory jako poradní sbor.

Prezentace tématu a sdělení

Od příběhu ke storyboardu - 45 minut

Realizátor u tabule popisuje jak by on přepracoval určitý příběh do storyboardu. Žáci pracují v týmech a převádějí svůj příběh do storyboardu. Výsledek konzultují s realizátorem.

Od příběhu ke storyboardu

Tvorba scénáře - 135 minut

Žáci si přinášejí téma a sdělení, které chtějí předat svým videem. Na základě toho vytvoří scénář, který je následně konzultován s realizátory a specialistou na virální video. Ve chvíli, kdy dokončí scénář, vypracují storyboard.

Tvorba scénáře

Natáčení - 630 minut

Aktivity věnované práci s filmovou technikou a sběru filmového materiálu.

Mé oko je objektiv - 15 minut

Seznámení žáků se základními zákonitostmi volby záběru při natáčení.

Mé oko je objektiv

Mé oko čočky má - film - 90 minut

Natáčení pozorování materiálu pot mikroskopy.

Mé oko čočky má - film

Kamera - 30 minut

Seznámení se základními funkcemi a manuálního nastavení kamery.

Kamera (Tomáš)

V hlavní roli strašilka - 60 minut

Natáčení videa o strašilce ve dvoučlenných až tříčlenných týmech.

V hlavní roli strašilka

V hlavní roli Řeka - 75 minut

Natáčení videa o životě v řece ve dvoučlenných až tříčlenných týmech.

V hlavní roli Řeka

Jde se točit - 360 minut

Natáčení závěrečného videa.

Jde se točit

Střih a postprodukce - 630 minut

Aktivity věnované zpracování natočeného filmového materiálu.

Jsi Master střih - 75 minut

Seznámení se střihem videa v aplikaci kinemaster a střih prvního videa.

Jsi Master střih

Jsi Premier střih I - 120 minut

Seznámení se střihem videa v programu Adobe Premiere a střih videa o strašilce.

Jsi Premier střih

Jsi Premier střih II - 135 minut

Střih videa života v řece v programu Adobe Premiere.

Text odkazu

Střih - 300 minut

Střih závěrečného videa v programu Adobe Premiere.

Text odkazu

Nová média - 210 minut

Aktivity zaměřené na publikování videí na internetu.

Mé první dílo - 15 minut

Sledování prací z prvního dne a seznámení s fungováním FB stránky VIRUScience.

Mé první dílo

Mé druhé dílo - 15 minut

Sledování prací z druhého dne a zhodnocení, jak si vedou sdílená videa v online prostoru.

Mé druhé dílo

Mé třetí dílo - 15 minut

Sledování prací ze třetího dne a zhodnocení, jak si vedou sdílená videa v online prostoru.

Mé třetí dílo

Můj oblíbený virál - počet hodin 30 minut

Žáci mají za úkol na internetu najít své oblíbené virální video.

Můj oblíbený virál

Virál (přednáška) - 60 minut

Přednáška speciality na virální videa.

Virál (přednáška)

Virál (diskuze) - 15 minut

Diskuze týkající se přednášky o virálních videích.

Virál (diskuze)

Virál x Science - 60 minut

Anotace tématu s odkazem na aktivitu, Text odkazu

Biologie - 165 minut

Aktivity, ve kterých se žáci zdokonalují v praktických dovednostech z oblasti biologie.

Točím vše co létá, leze, utíká - 60 minut

Pozorování, natáčení a sběr biologického materiálu ve volné přírodě.

Točím vše, co létá, leze, utíká

Mé oko čočky má - biologie - 45 minut

Seznámení se s mikroskopováním na obyčejném i stereo mikroskopu.

Mé oko čočky má - biologie

Život v Řece - počet hodin 60 minut

Sběr a zkoumání rostlin a živočichů v řece a okolí.

Já a mé téma

Driven by DokuWiki Recent changes RSS feed Valid CSS Valid XHTML 1.0